Vánočního přejídání už bylo dost. Co dělat, když vás bolí žaludek?

Vánoční svátky jsou sice obdobím klidu a míru, avšak zároveň také časem plného jídla a pití. Bohužel posledním dnem v roce přejídání často nekončí. Je přeci potřeba sníst všechno cukroví, na které se nemohlo až do 23. prosince sáhnout, a veškeré zásoby, které jsme nakoupili do foroty, kdyby bylo potřeba. Jak ale skloubit přejídání a novoroční předsevzetí v podobě „hubnutí?“

Dobrému jídlu se jen velmi stěží odolává, a to i tehdy, víme-li, že nás druhý den bude zaručeně po takovém množství bolet žaludek. Základní pravidlo ale zní: „Jezte hodně, avšak neplácejte páté přes deváté.“

Občas je vhodné si dopřát, jenže pokud jednou sáhnete po cukroví, po druhé po chlebíčku, následně po smažených brambůrkách, pak si dáte jednohubku s tou i onou pomazánkou a zapijete to sklenkou vína a vaječným likérem, můžete si být jisti, že druhý den budete shánět mátový čaj a léky proti nadýmání. Jestliže ale přidáte na porci, avšak uberete na různorodosti jídla, mnohem dříve zjistíte, že jste syti, a díky tomu vám druhý den nebude špatně.

Před každým jídlem se napijte vody

Kromě druhů jídla můžete bolesti žaludku předejít i pitím. Rozhodně ale nemáme na mysli alkoholem. Před jídlem se vždy napijte, díky tomu navodíte mírný pocit nasycení a sníte toho méně.

Pamatujte ale na to, že silvestrovské pohoštění, cukroví a ani vánočka nejsou hlavním jídlem. Než se vydáte na oslavu nového roku, najezte se. Chlebíčky, jednohubky a další dobroty si pak dejte jen na chuť a nesníte jich tolik.

Chcete-li od Nového roku hubnout, nebo si alespoň udržet stávající váhu, pak si rozhodně neříkejte, že musíte všechno zbylé jídlo z Vánoc sníst. Co lze, zamrazte. Uvidíte sami, že cukroví vám nejen na Velikooce přijde vhod. Navíc ho jistě více ocení i ostatní členové rodiny.

Na bolavý žaludek vám pomohou nejen bylinky

Pokud patříte mezi ty, kteří nemají záklopku a dokážou toho spořádat opravdu mnoho, pak i pro vás máme pár rad a tipů, jak bolest žaludku zahnat. Na slehnutí vám pomůže silná káva a sklenice Coca-Coly nebo také jablko a ananas. Především ale rychle vytrávíte na procházce, jste-li tak přejedení, vyrazte na čerstvý vzduch.

Udělat si můžete také mátový nebo heřmánkový čaj. Lépe trávit vám pomůže i anýz, fenykl, borůvky a lněné semínko. Není-li zbytí, sáhněte po volně prodejných lécích, které zlepšují trávení a bojují proti plynatosti.

Reklama
SDÍLET