Proč odšťavňovat zeleninu a ovoce

Budete mít narozeniny a nevíte, co si přát od vašich blízkých? Nebo si snad chcete jen zpříjemnit den nějakým dárkem? Pak si kupte odšťavňovač. Zeleninové a ovocné šťávy totiž dokáží zázraky.

 

 

šťáva z ananasu

Nic vaše tělo nepročistí lépe než ananas. Obsahuje totiž velké množství síry a chloru, dále je také bohatý na draslík, vápník a sodík a v neposlední řadě obsahuje také kyseliny, jako je citronová a maleinová. Ty v organické formě pomáhají při zažívání a působí močopudně.

šťáva z citronu

Uděláme-li si citronovou šťávu, docílíme výborného dezinfekčního účinku při řezných a jiných ránách. Obsahuje skoro 90 % vody a i přesto, že citron chutná kysele, má v těle silný zásaditý účinek, pokud ovšem nepřidáme cukr.

šťáva z celeru

Syrový celer obsahuje neobyčejně hodně sodíku. Ten má schopnost rozpouštět usazeniny v těle. Proto pokud často jíte škrobové a cukrové výrobky jako je chléb, buchty, omelety, špagety nebo rýži, pak je pro vás celerová šťáva ta pravá.

šťáva z červené řepy

Šťáva z řepy obsahuje hodně sodíku, méně draslíku, chloru či fosforu, takže dobře čistí játra, ledviny a žlučník. Výborně pomůže i při poruchách menstruace nebo při tvorbě červených krvinek. Celkově vám však dobře posílí organismus.

šťáva z grepu

Grep obsahuje až 87 % vody, patří prokazatelně mezi nejhodnotnější ovocné plody při odstraňování nebo rozpouštění anorganického vápníku. Účinnou substancí je nejen organická kyselina salicylová, ale i jiné ovocné kyseliny a cukry.

šťáva z hrušky

Snad každý ví, že hrušky mají silně močopudný účinek, takže jsou cenným pomocníky při detoxikaci. Obsahují totiž také skoro 85 % vody. Patří k ovoci, které je bohaté na zásadité substance.

šťáva z jablek

Rozhodnete-li si doma udělat šťávu z jablek, určitě ji oceníte. Je nejen skvělým pomocníkem pro lepší zažívání a při zácpě, ale pokud ji vypijete na lačný žaludek, povzbudí činnost vašich střev nebo pomůže při horečce a zánětech. Jablka jsou bohatá na hořčík, železo, křemík a hlavně draslík a mají velmi dobrou čistící schopnost.

šťáva z karotky

Šťáva z mrkve je zdrojem vitaminů – A, B, C, D a K. Jejích účinků je hned několik, například pomáhá zachovat zuby a strukturu kostí, brání tvorbě vředů a otoků, onemocnění očí, zvyšuje odolnost proti infekcím a čistí játra. Už půl litru této šťávy denně má pro tělo větší cenu než 15 kg vápníkových tabletek.

šťáva z pomerančů

Pokud si uděláte šťávu z pomerančů, vypijte ji nejlépe do patnácti minut po vytlačení, protože pak rychle zoxiduje. Pomeranč se však řadí k nejcennějšímu ovoci, a to díky citronovým a jiným ovocným kyselinám. Obsahuje však také vitaminy A, B, C a je bohatý na draslík, vápník, křemík a hořčík.

Odšťavňovat však můžete téměř cokoli. Fantazii se meze nekladou, například si udělejte výbornou šťávu z okurek, zelí, obilné trávy nebo banánů. Zapomeňte ovšem na cukr. V těle okamžitě způsobí kvašení a blahodárný zásaditý účinek ovoce a zeleniny se změní v kyselinotvornou reakci.

i-Senior.cz

Reklama
SDÍLET