Proč je vhodné jíst celozrnné pečivo?

Po čem sáhnete v obchodě s potravinami přednostně? Zamíří naše ruka po celozrnném či obyčejném rohlíku? Buďme k sobě upřímní a pravdivě si odpovězme.  Kromě ceny je mezi nimi i další rozdíl.

 

 

 

Celozrnné pečivo má podle normy obsahovat až 80 % celozrnné mouky z hmotnosti nabízeného pečiva. Liší se především ve vláknině a obsahem vitamínů. Bílá mouka se zbavuje klíčků a slupek. Právě tyto dvě složky jsou na vitamíny a vlákninu velmi bohaté. Také je po bílém pečivu brzy hlad, neboť nás nasytí na kratší dobu. Z veškerých výrobků z bílé mouky se nám v těle ukládá tuk. Má podobný vliv jako cukr. Přibíráme na váze a můžeme být podráždění.

Proto se doporučuje u různých typů diet konzumovat celozrnné výrobky. Jsou lépe stravitelné a z výživového hlediska je jejich konzumace přínosná více než pečivo z bílé mouky.

Celozrnné pečivo obsahuje minerální látky a je doporučováno pro nižší glykemický index. Cukry se uvolňují postupně a nám tak vydrží pocit nasycení delší dobu. Taktéž hladina cukru v krvi je vyrovnaná.

Pro shrnutí závěrem. Čím více semínek je v těstu obsaženo, tím bude energetická hodnota větší.

Stačí si vybrat z široké nabídky v supermarketech.

i-Senior.cz

Reklama
SDÍLET