Péče o klouby v letech 30 až 45

Péče o klouby pokračuje. Nyní jsme se dostali do věkové kategorie 30 až 45. MUDr. Radomír Holibka, Ph.D. pro vás má další užitečné rady, jak pečovat o klouby.

 

 

 

30-45 let: Nedohánějte, co jste v mládí zanedbali

Čtyřicetiletý pacient v ordinacích ortopedů a revmatologů není žádnou výjimkou. Poškození kloubů může vzniknout jako důsledek pasivního způsobu života, ale také kvůli přemrštěné sportovní aktivitě. První skupinu pacientů tak často tvoří lidé se sedavým zaměstnáním či nadváhou, která neúměrně zatěžuje hlavně kyčle a kolena. Do druhé skupiny se řadí ti, kteří se snaží horečnou sportovní aktivitou dohnat to, co v mládí zanedbali. Ale pozor – přemrštěné tréninkové dávky nebo jednorázová extrémní zátěž vám spíše ublíží, než prospějí.

Čím je člověk starší, tím je důležitější pravidelnost a přiměřenost. Před sportem nezapomínejte na rozcvičku, která pomůže připravit klouby na nadcházející aktivitu. K rizikovějším sportům patří v tomto věku třeba tenis a squash, které zatěžují zvláště lokty a kolena, dále lyžování, fotbal nebo běh na tvrdém povrchu. Na rekreační úrovni by vám však ani tyto sporty neměly způsobit žádné vážné potíže

Reklama
SDÍLET