Boj s cholesterolem

Máte nezdravý životní styl? Nesprávně a hlavně tučně se stravujete? Pak právě vám může hrozit rizikový faktor, vysoká hladina cholesterolu. Zvýšená hladina cholesterolu v krvi je považována za globální onemocnění, které stojí za mnoha vážnými chorobami. Ať už se jedná o onemocnění srdce, cév či infarktu myokardu.

Jak se vysokého cholesterolu zbavit nebo aspoň přinejmenším, jak dát naší životosprávě zdravější nádech, si krátce povíme. Základem správné diety za účelem omezení cholesterolu je přijímání potravy v menších dávkách, několikrát denně. Správně bychom měli jíst 6krát denně a hlavně našemu tělu škodí pozdní večeře. Poslední jídlo bychom si měli dopřát maximálně mezi šestou a sedmou hodinou večerní.

Dalším důležitým faktorem je omezení příjmu tučného masa, uzenin, másla, plnotučného mléka či sýrů. Tuto stravu můžeme nahradit libovým masem, rybami, rostlinným olejem – nejlépe olivovým a nízkotučným mlékem a sýry.

Nesmíme opomenout ani správnou přípravu jídla. Co nejvíce bychom se měli vyvarovat smažení v pořádné dávce rozpuštěného sádla. Vždy raději zvolíme vaření nebo nejlépe dušení.

Výbornými bojovníky proti vysokému cholesterolu jsou grepfruity, jablka či zelený čaj. Na škodu není ani konzumace česneku nebo červené řepy. Tady bychom se opět měli řídit zdravým pravidlem.

Zvýšit příjem ovoce, zeleniny a také příjem tekutin. Nejlépe neslazených tekutin, čajů, vyvážené množství minerálních vod a ovocných šťáv.

Nic se ovšem nesmí přehánět. Jedno je ale jisté, čerstvým ovocem a zeleninou, místo smažených pokrmů, nic nezkazíte. Naopak právě prospějete svému tělu, které to zajisté ocení.

Reklama
SDÍLET