Nadace Simony Krainové podporuje stárnutí s radostí

Stovky návštěvníků dobročinných akcí, statisíce rozdané podporovaným projektům, krizový fond i letní piknik, a to vše pod heslem „Tak se starej, mladej!“. Nadace Antonika Simony Krainové slaví své první narozeniny. Jaké projekty chystá pro rok 2017?

 


Tak se starej, mladej!“ je heslo, kterým se Nadace Antonika Simony Krainové řídí. Téma stárnutí se modelka rozhodla pojmout jinak, než bývá u podobných projektů zvykem, cílí především na mladé lidi. Heslem „Tak se starej, mladej!“ vyzývá mladší generaci k tomu, aby na stáří nezapomínala a neodsouvala ho na okraj zájmu. Aby pomáhala starým lidem žít aktivně a být plnohodnotnou součástí naší společnosti.

Projektů pomáhající seniorům

Projekty s tímto tématem podpořila nadace i v rámci svého prvního grantového řízení. S nápady „Jak stárnout s radostí?“ se přihlásilo 66 projektů a nadace finančně podpořila čtyři z nich. „Naše grantové řízení nebylo o žádných formulářích a tabulkách. Bylo o prázdné A4 papíru, na kterou nám kdokoliv, ať už neziskovka, nebo jednotlivec, mohl napsat svůj nápad, jak stárnout s radostí. Takové bylo zadání,“ říká manažerka nadace Simona Bagarová a dodává: „Ukázalo se ale, že většina organizací je zvyklá vyplňovat kolonky. Tohle spontánní a jednoduché řešení, o které nám šlo, lidi spíš překvapilo. Proto jsme vybrali jen takové projekty, které z našeho pohledu zadání nejlépe pochopily.“

Podpora seniorům ve finanční tísni

Druhým pilířem nadace je krizový fond. Průběžně otevřená možnost podpory pro seniory ve finanční tísni. Fond poskytuje jednorázovou nebo krátkodobou finanční pomoc, která pomáhá překlenout složité životní situace. V roce 2016 bylo podpořeno několik žadatelů, mezi které fond rozdělil 136 000 korun.

Nejúspěšnějším projektem roku 2016 byl pro Nadaci Antonika projekt „Tak se starej, mladej!“, který nabízel seniorům vstup na nejrůznější kulturní akce zdarma v případě, že přijdou s doprovodem. Nabídku využilo více než 800 lidí a Simona Krainová k tomu říká: „Jsem ráda, že právě tenhle nápad funguje. I já sama chci stárnout tak, že se budu bavit a trávit čas s mladými lidmi. Evidentně v tom nejsem sama. A i náš letní piknik byl v tomto duchu. Mix generací, dobré víno, skvělá nálada. Tak to má být. Tohle všechno můžeme realizovat díky našemu generálnímu partnerovi, kterým je Raiffeisen stavební spořitelna, a díky Scandal Media Group.“

V roce 2017 bude nadace v podobných aktivitách pokračovat. Grantová řízení, rozvoj krizového fondu, který by měl podpořit ještě více žadatelů, a další eventy, které ukážou, že stárnout se dá s radostí.

Reklama
SDÍLET