Znáte marketingové triky, které nás nutí utrácet?

zdroj: pixabay.com

Mnozí jistě znáte, že nejdražší zboží bývá umístěno v regálech ve výšce očí. A naopak levný sortiment se skrývá na nejnižších příčkách, které příliš nesledujeme. Existují však i jiné triky, které cílí na naše smysly a jejichž základní principy vám představíme.

Reklama

(Ne)Oblíbené palety se zbožím uprostřed uliček

Také vám připadají koše s výprodejovým zbožím uprostřed uliček zcela nepraktické? Opak je ale pravdou. Palety se zbožím v uličkách a koše zlevněného zboží zpomalí průchod či někdy doslova průlet spotřebitele obchodem. Mnohdy také vytvoří umělou zácpu a donutí zákazníka zboží si prohlédnout a často také zakoupit. Cílem je zdržet zákazníka a získat jeho pozornost.

Hudbou k rychlejšímu rozhodování

Hudba při nakupování má dvojí efekt – uklidňující a povzbuzující. Význam hudby je znát především v obchodech s módou. Příjemná tlumená hudba člověka uklidní a navodí příjemné pocity. Díky tomu v obchodě strávíme více času klidným výběrem zboží.

Daleko častěji je však uplatňován povzbuzující efekt moderní a svižné hudby, která má povzbudit naše smysly, vzbudit sex-appeal a pozvednout sebevědomí. To je v obchodech s módou klíčové. Díky tomu se rychleji rozhodujeme a pod vlivem emocí koupíme i takové kousky, ve kterých se doma již necítíme tak, jako v obchodě. Cílem je podpořit nákupní rozhodování.

Vůně, které navodí pocit bezpečí i krásných vzpomínek

Máte pocit, že v obchodních řetězcích stejné značky kdekoliv v republice nebo v zahraničí cítíte stejné vůně a zažíváte totožnou atmosféru? Není to náhoda. Obchodní řetězce totiž cílí na všechny naše smysly.

Řetězce světových hotelů, restaurací, bank i maloobchodních prodejen mívají své identické vůně, které nenápadně oslní smysly zákazníků kdykoliv do jejich pobočky vstoupí. A je jedno, jestli zrovna v České republice, v Německu nebo v New Yorku. Princip je jednoduchý. Typická a jedinečná vůně v oblíbeném hotelu či obchodu má za cíl vzbudit  příjemné pocity a zážitky spojené s minulým nakupováním či pobytem, nebo jednoduše navodit pocit bezpečí.

Světové korporace si dokonce najímají specialisty na vůně, kteří na míru vytvoří vůni, jenž zosobní danou síť hotelů, restaurací či obchodů. A jak se vlastně takto vyrobené vůně dostanou do provozoven? Jednoduše vzduchotechnikou.

Podmanivá hra světel a stínů

Hra světla a stínů dělá hotové divy. Například potravinové řetězce nasvítí ovoce a zeleninu, která vypadá jako čerstvě sklizená a přímo k nakousnutí. Světlo zároveň upoutá pozornost, proto je jím často nasvíceno nové zboží. Vhodné osvětlení ve zkušebních kabinkách, společně s dobře umístěnými zrcadly zároveň podporuje nákupní rozhodování a dokáže navodit vizuální pocit štíhlejšího a vyšší těla. A tím pádem také oblečení, které více sluší.

Až se znova vypravíte nakupovat, vzpomeňte si, zda si podobných detailů všimnete 😉

 

Reklama