Jak je to se zárukou na použité zboží?

Chystáte se pořídit si notebook či mobil? Uvažujte o repasovaném stroji nebo telefonu z druhé ruky? Láká vás výhodná cena? Máte ale obavy, že přijdete o peníze, když technika nebude dobře fungovat? Je možné starší notebook nebo telefon reklamovat, existuje na přístroje nějaká záruka? Jaká jsou další rizika? A vyplatí se dnes vůbec investovat do použitého zboží? Není lepší si připlatit „na jistotu“ a užívat si skvělé 24měsíční záruky, značkový servis a čerpat výhody a bonusy, které dnes většina prodejců s novým zbožím nabízí? Toť řada složitých otázek, pojďme na ně najít odpovědi.

Jak je to v České republice vlastně se zárukou?

Při jakémkoli nákupu spotřebního zboží, včetně notebooku či oblíbených počítačů Apple iMac, na území České republiky platí, že kupující kupuje zboží, které je bez závady, a když se nějaká závada objeví, má ze zákona právo na zboží uplatnit reklamaci, to znamená, že má na zboží záruku. Záruka je ze zákona 24 měsíců (prodejci mohou nabízet standardně i delší), a to od data převzetí zboží.

zdroj: istyle.eu

Jak je tomu ale u použitého zboží, třeba u repasovaného notebooku? I zde zákon hovoří jasně. Všechna základní pravidla reklamace platí i u použitého zboží, jen délka záruky může být zkrácena, a to až na polovinu. Zkrácená záruka u použitého zboží však neplatí automaticky. Je součástí ujednání mezi prodávajícím a kupujícím a tato informace musí být uvedena v kupní smlouvě a také obsažena v obchodních podmínkách prodejce. Obvykle s tím dnes již není problém, protože všichni slušní prodejci repasovaných počítačů či prodejci použitých mobilních telefonů, tuto informaci o roční záruce udávají. Na druhou stranu nečekejte u repasovaných notebooků značkový servis a v případě potíží zázračnou zákaznickou podporu 24 hodin denně a 7 dnů v týdnu, tak jak jste běžně zvyklí u nového zboží.

Nové zboží přináší celou řadu výhod, a také klid

Při rozhodování, zdali si pořídit nový notebook (Macbook) či nový chytrý telefon nebo „jít“ do repasovaného stroje, je důležité si uvědomit, zdali nám ta rizika za to skutečně stojí a jestli se nám ta „úspora“ v případě poruchy, a věřte, že může přijít, vlastně vyplatila. Není lepší být v klidu a užívat si výhod, které nabízí nové zboží? Prodejci, kteří prodávají značkové notebooky a telefony, obvykle navíc vedle 24měsíční záruky a kvalitního značkového servisu, přináší svým zákazníkům i celou řadu dalších výhod a benefitů, které umí významně zpříjemnit život. Zajímavý je například balíček iSTYLE Plus, jež má v nabídce prodejce Apple produktů. Díky tomuto balíčku si můžete například nový MacBook Air zpříjemnit celou řadou doplňkových služeb – prodlouženou záruku, možnost osobního školení, pojištění produktu, telefonickou podporu, zvýhodněný nákup a také věrnostní bonus.

MacBook Air je tenký, lehký a silný. Je připraven na všechno. zdroj: istyle.eu
Reklama
SDÍLET