Senioři začínají využívat nákup potravin přes internet

zdroj: pixabay.com

Nákup zboží přes internet není pro mnohé seniory ničím cizím. Výhodou internetového nákupu je výběr z pohodlí domova a také rychlé doručení přímo až domů. Poslední průzkumy odhalují, že senioři poznávají také nákupy potravin přes internet.

Reklama

Přes internet se běžně prodává elektronika, potřeby pro domácí mazlíčky, oblečení, knihy a mnoho dalších produktů. Výjimkou nejsou ani potraviny. Přestože nabídka rozvážky potravin je omezená především na Prahu, Středočeský kraj a okolí větších měst, počet nakupujících seniorů se zvyšuje. Dokládají to data provozovatelů e-shopů s jídlem.

Tomáš Čupr, provozovatel služby Rohlik.cz, udává, že přes jeho službu letos nakoupilo 1 800 uživatelů starších 65 let. Přitom v minulém roce činil počet seniorských uživatelů okolo 700. Jedním z důvodů je ulehčení od nošení těžkého nákupu domů.

Tento trend potvrzuje také obchodní řetězec Tesco, který nabízí rozvoz potravin. Mluvčí Tesco Stores ČR Václav Koukolíček upřesňuje, že v řadě případů objednávky realizují děti či vnoučata seniorských zákazníků.

Meziročně více než poloviční nárůst seniorských zákazníků zaznamenal také portál Košík.cz. Podle slov jeho mediálního zástupce Františka Brože se na skupinu zákazníků nad 65 let v budoucnu více zaměří.

Portály lákají na dopravu zdarma i doručování na chaty a zahrádky

A nákupní portály již vycházejí seniorům vstříc. Například některé poskytují registrovaným zákazníkům z řad důchodců a držitelů průkazu ZTP dopravu zdarma. Zákazníci nad 65 let nejvíce nakupují těžké balené vody, diabetické produkty, mléčné výrobky i pečivo. Průměrná cena jednoho nákupu u seniorských zákazníků činí 550 korun.

Za nárůstem seniorských zákazníků stojí také uplynulá letní sezóna, neboť zákazníci začali využívat rozvoz potravin na své chaty a zahrádky. Do budoucna bychom se mohli dočkat nejen rozšiřování nabízených služeb i rozvážkových lokalit.

Reklama