Tiské stěny, Sněžník, Děčín

Dnešní výlet je dlouhý necelých 20 km a vede ne příliš náročným terénem skalních útvarů.

Výchozím bodem je autobusová zastávka Tisá rozcestí Sněžník. Odtud se vydáme vlevo ke kostelu, kde zabočíme do Tiských stěn. Dojdeme ke stánku, kde si můžeme koupit suvenýry a musíme zakoupit vstupenku do skal. Odtud se můžeme vydat po modré značce do západní části skal. Východní má dvě stezky. Červená pásková vede po hřebeni skal, červené kruhové značky provádějí turistu nejzajímavějšími průchody, soutěskami, kolem fantastických skalních útvarů a po schodištích na některé vrcholy. Na konci skal nás čeká pěkná restaurace Turistická chata.

Odtud pokračujeme na Sněžník. Můžeme jít cestou mezi skalami nebo po silnici. V obou případech dojdeme k rozcestníku pod Sněžníkem. Pokračujeme mírným stoupáním po silnici a po chvíli odbočíme vpravo na lesní pěšinku. Přes skalnatý terén se dostaneme na rovinu, po které zamíříme přímo k rozhledně Děčínský Sněžník.

Rozhledna je vysoká 30 m a je z ní široký rozhled na České středohoří, Děčín, Lužické hory, někdy na Jizerské hory a na Krkonoše, také ale i na sever až k Drážďanům.

Můžeme se zde občerstvit a máme na výběr. Buď rychlé občerstvení s nepříjemným personálem hned pod rozhlednou nebo v hotelu poblíž s vyššími cenami.

Ze Sněžníku vede turistická stezka se značkou červenou i zelenou na Drážďanskou vyhlídku a na Koňskou hlavu. Červená značka sestupuje přímo do Děčína na vlakové nádraží. Cestu si můžeme prodloužit sledováním zelené značky z rozhledny, kudy dojdeme na Maxičky. Zde nalezneme útulnou dřevěnou hospůdku s vynikající kuchyní. Odtud pokračujeme po žluté značce do Děčína. Cesta vede lesem a není náročná.

Pokud nechceme jít přes Maxičky, po červené ze Sněžníku dojdeme k rozcestí, kde můžeme odbočit na známou Pastýřskou stěnu. Po jejím širokém hřebenu dojdeme do restaurace, kde nás čekají krásné výhledy na Děčín a do údolí Labe a Ploučnice. Odtud pokračujeme do Děčína.