Sněžné věžičky a Vodopády Jedlové

Dnešní výlet začneme na vlakové stanici Josefův Důl. Trasa měří zhruba 27 km a je fyzicky náročná. Za špatného počasí nemá smysl chodit do těchto hor. Jednak je to nebezpečné a jednak bychom si ani dostatečně nevychutnali překrásnou atmosféru tohoto koutu naší vlasti.

Reklama

Po žluté turistické značce projdeme bývalým sklářským městem s horskou atmosférou. Podél silnice a pro tento kraj typických staveních dojdeme k romantickému Údolí Kamenice. Po několika kilometrech přicházíme k přehradě. Koupání je v ní zakázáno, neboť slouží jako zdroj pitné vody pro široké okolí. Pokocháme se severskou atmosférou místa a pokračujeme po žluté na Kristiánov.

Hned při příchodu do zaniklé sklářské obce nás přivítá roubená chalupa, ve které se nachází Památník sklářství. Kristiánov je jedním ze silných míst Jizerských hor, kde člověk snadno propadne atmosféře hor a pochopí, proč jsou lidé Jizerskými horami okouzlováni a ztotožňují se s nimi. Posečkejme tedy v těchto místech, abychom si onen zážitek splynutí s horami nenechali ujít.

Po modré postupujeme na Rozmezí. Zde odbočíme po žluté značce k jedné z tisícovek Jizerských hor, skalnímu útvaru Sněžné věžičky. Je to druhý vrchol Černé hory, ke které se odsud dostaneme přes nejvýše položené rašeliniště Vánoční louku. Z Černé hory se vrátíme stejnou cestou k rozcestníku na Rozmezí a pokračujeme po modré směr Čihadla.

I zde máme možnost pokochat se krásami místních rašelinišť, ale můžeme také navštívit rozhlednu. Odtud pokračujeme dále po modré směrem Na Knejpu. Pokud máme dostatek času a sil, můžeme pokračovat k vrcholu hory Jizery. Nebo půjdeme dle původního plánu směrem k vodopádu Jedlové a do Josefova Dolu.

Po modré značce přicházíme do chráněného území přírodní památky Jedlový důl. Pohybujeme se podél malebného vodopádu Jedlové. Odtud sestoupíme do Josefova Dolu na vlak.