Recenze: Obětní beránek

Kriminální thriller odehrávající se převážně ve Velké Británii na pozadí boje IRA a dalších podobných organizací usilujících o samostatnost Irska. Autorem románu je skotský vědec a lékař Ken McClure, jehož romány si získali obdiv čtenářů po celém světě.

Doktor Mark Avedissian byl v USA zbaven možnosti vykonávat svou lékařskou profesi, neboť byl odsouzen za to, že provedl euthanasii smrtelně nemocnému dítěti. Jeho žena neunesla negativní pozornost médií, která se k tomuto provinění vázala, a spáchala sebevraždu. Od té doby jistý způsob sebevraždy páchá i Mark. Neudrží si žádno práci, protože žádná jej nenaplňuje tak jako povolání lékaře, nedbá o sebe a pomalu se zabíjí přílišným pitím alkoholu.

obětní beránekJe na samém dně, když jej oslovuje FBI s nejasným úkolem. Mark přijímá, protože nemá co ztratit. Po krátkém intenzivním výcviku je nasazen do Belfastu jako lékař a je zase ve svém živlu. Zdá se, že se jeho život obrací k lepšímu. Tato krátká chvíle spokojenosti však netrvá dlouho. Je poslán do ostré akce. Má zachránit uneseného syna královské rodiny. Podaří se mu chlapce zachránit? Kdo za únosem stojí a která z postav je obětním beránkem? To jsou hlavní otázky tohoto románu.

Klasický špionážní thriller s poměrně zajímavou zápletkou a napínavým dějem plným dobrodužných scén. Pokud jej zvolí čtenář, který u knížky pouze vypnou a nečeká kromě napínavosti nic moc jiného, tak ve svém výběru určitě neudělá chybu.

„Shledal, že mu nezbylo dost času, aby uvážil všechny možnosti, poněvadž vzápětí propuklo peklo. V shamrockském nákupním centru vybuchla uprostřed nákupní špičky obrovská bomba. I když bylo středisko vzdálené skoro celou míli od nemocnice, pocítil Avedissian i ostatní, jak se jim pod nohama zatřásla zem a ze stropu ordinace začaly padat kousky omítky.“

Vydalo nakladatelství Allpress v edici Klokan.