Připravte se na vánoční přejídání. Půst v době adventu má smysl

Letos dám o Vánocích přejídání sbohem. Cukroví jen ochutnám, na večeři si dám kapra jen s minimem salátu a alkoholu se tyto svátky ani nedotknu. Plán hezký, ale realita bývá často jiná. Neomezujte se na Štědrý den a raději své tělo na hodování připravte. V adventu si naordinujte pětidenní půst.

Vánoce jsou pro naše zažívání velmi náročné. I proto je vhodné v předvánočním čase vyzkoušet půst. O tom, že to má smysl, věděli už naši předkové. Ti se ale obvykle postili z náboženských důvodů.

Proč absolvovat půst v adventu?

Tělo se znovu nastartuje a začne lépe vstřebávat vitamíny, enzymy, antioxidanty, stopové prvky a mnohé další potřebné látka. Navíc vaše tělo vám poděkuje, na pár dní se zbaví bakterií, kvasinek a jiných látek, které dělají v našem trávicím systému neplechu.

Mimo to díky půstu budete na tom lépe také duševně. Vánoce zvládnete s úsměvem na tváři a rozhodně vás pod stromečkem jen tak něco nerozhodí.

Kdy si půst „naordinovat?“

Půst zahajte v době adventu. Je lepší si zvolit ty dny, kdy víte, že vás nečekají žádné návštěvy nebo důležité akce.

Pozor, jestliže trpíte akutním či chronickým onemocněním, pak pro vás půst není vhodný. Postit by se měli pouze lidé, kterým to zdraví dovolí. Nejste-li si jisti, poraďte se se svým lékařem!

Co v adventním půstu jíst?

V průběhu půstu budete pít čistou neperlivou vodou, pokud vám samotná voda nechutná, můžete si ji ochutit citronovou šťávou.

Nebojte, v žádném případě vás nenabádáme k tomu, abyste pět dní hladověli a do úst nevložili jediné jídlo. Přeci jen na něco malého k snědku máte nárok i v době půstu.

První a pátý den bude vypadat stejně. K snídani si udělejte koktejl. Rozmixujte dvě jablka, jeden banán, trochu zázvoru, lžičku citronové šťávy a přidejte vodu. Na oběd si uvařte jáhlovou kaši, tu si dochuťte nastrouhaným jablíčkem a máslem. K večeři přijde na řadu zeleninová polévka.

Druhý a čtvrtý den bude vypadat opět stejně. K snídani vypijte čerstvou šťávu z grepu. Poté si připravte ještě koktejl. Tentokrát rozmixujte dvě hrsti polníčku, půlku banánu, jedno jablko, trochu zázvoru, pár lístků máty a přidejte vodu. Na oběd si uvařte rýži, kterou smícháte s dušenou zeleninou. Přidat můžete trochu olivového oleje. K večeři přijde na řadu opět teplý zeleninový vývar.

Třetí den máte na výběr. Buď celý den budete jíst ovoce a pít čerstvě vymačkané šťávy z ovoce, nebo zeleninu.

Reklama