Mužský hlas prozradí sklony k nevěře. Většími nevěrníky jsou muži s hlubokým hlasem

Ilustrační obrázek, zdroj: pixabay.com

Muži s hlubokým hlasem mívají větší sklon k nevěře a příliš do vztahu neinvestují. U žen se naopak spojitost mezi polohou hlasu a věrností neprokázala. Vyplývá to z nejnovější studie, která zkoumala spojitost mezi lidským hlasem a sexuálním chováním. Už dřívější průzkumy přitom naznačovaly, že ženy považují muže s hlubším hlasem za častější nevěrníky.

Reklama

Hluboký mužský hlas je pro dámy atraktivní, zvláště, je-li v něm určitá jemnost, která nevyvolává zdání agrese. Jak ale naznačuje nová studie čínských výzkumníků, muži s hlubším hlasem mají bohužel vyšší sklony k nevěře a tendence brát své romantické závazky k partnerce méně vážně. Zajímavé je, že i v některých dřívějších průzkumech si oslovené ženy spojovaly hlubší mužské hlasy s větší pravděpodobností nevěry. Pravděpodobně proto, že muže s hlubším hlasem ženy hodnotí jako atraktivnější, přičemž právě takové muže dámy považují za přelétavější,“ komentuje Adam Durčák ze sexshopu Ruzovyslon.cz, který se zabývá zdravou sexualitou.

V ženském hlase se sklon k nevěře nepodařilo odhalit

Průzkumu se zúčastnilo 116 mužů, ale také 145 žen. U něžného pohlaví ovšem vědci žádnou korelaci mezi polohou hlasu a sklony k nevěře nevypozorovali. Co se týká ženského hlasu a hodnocení atraktivity, různé výzkumy již dříve prokázaly, že muži jako přitažlivější vnímají partnerky s vyšším hlasem. Podle průzkumu uveřejněného v odborném online žurnále PLOS One si lidé polohu hlasu spojují s tělesnými proporcemi mluvčího: hlubší mužský hlas naznačuje mohutnější postavu, zatímco vysoký ženský hlas postavu drobnější.

„Preference těchto tělesných rysů jednotlivých pohlaví je pak podle vědců v lidech přirozeně zakořeněná a odkazuje na pohlavní dimorfismus. Mohutnější muži v ženách vzbuzují větší jistotu, že se o ně a jejich potomky partneři lépe postarají. Drobnější dámy zase mužům připadají mladší, což je evolučně bráno jako signál dobré plodnosti,“ říká Adam Durčák.

Reklama