Královna Českého středohoří Milešovka

Výlet z vlakové stanice Žalany na Milešovku do Bořislavi je dlouhý 12 km, a tak výstup na Milešovku patří mezi fyzicky náročné.

Reklama

Od vlaku v Žalanech se vydáme vpravo, po 100 m přijdeme k silnici a vydáme se po ní opět vpravo. Přejdeme koleje a tentokrát zabočíme vlevo na polní cestu podél kolejí. Dojdeme na silnici a po ní půjdeme až do Černčic k úpatí Milešovky. Projdeme krásnou alejí jeřabin, obcí Lelov, kde zabočíme u zrcadla nahoru a jdeme dál pořád po silnici. Po cestě si můžeme užít krásný výhled na Teplice, blízké obce, České středohoří a Krušné hory. Pokud vyjde počasí a je jasno, vidíme nezapomenutelné obrazy.

Po silnici procházíme lesem a občas zahlédneme majestát, na jehož vrchol míříme. Jdeme pořád do kopce, ale to nejhorší nás teprve čeká. Potkáme červené značení, které nás vábí do lesa. Je to ale jen na vás, zda se po něm vydáte. Značení před obcí Černčice se vrací pak už opět na silnici.

Na konci obce Černčice vidíme rozcestník, od kterého Vrchol Milešovky zdoláme po modré značce a po 2 nezapomenutelných kilometrech.

Na cestu na vrchol je třeba si vyhradit více času, ať pak dolů nemusíme utíkat. V lese míjíme jedno odpočívadlo, výhledy nejsou příliš udržované, takže při častých zastávkách nevidíme panoramata. Jakmile mezi korunami stromů spatříme věž meteorologické stanice, máme už vyhráno.

Meteorologická stanice slouží jako rozhledna a je stále otevřená. Podle nápisů na rozhledně je prý vidět až do Alp. Výhled je tu opravdu neuvěřitelný.

Na vrcholu ve výšce 837 m najdeme také hospůdku a venku množství laviček i stolů. Jako všichni okolo nás zažíváme euforické pocity, které nám vydrží minimálně do druhého dne.

Dolů se vydáváme po červené značce do obce Bílka kolem smírčích křížů. Odtud pak už jen vlevo po žluté do Bořislavi na vlak. Na závěr potkáváme ještě jednu hospůdku, míra tam není šizená a personál je vyhlášený.