Jak nakoupit bezpečně na internetu?

Nakupování na internetu, zdroj: Monkey Business Images

Slyšeli jste hrůzostrašné historky o zaplaceném, ale nikdy nedodaném zboží? Nebo zboží, které neodpovídalo obrázku? Kvůli tomu se nemusíte nákupů na internetu bát. Stačí dodržovat pár pravidel.  

Reklama

Víte, že téměř polovina všech Čechů už někdy nakoupila něco prostřednictvím internetu? Nakupování z pohodlí domova má celou řadu výhod. Nikam nemusíte, vyberete si v klidu a i těžký balíček vám doručí až domů. Pokud patříte při nakupování na internetu mezi nováčky, držte se následujících rad. 

1. Nakupujte v prověřených obchodech

Můžou to být obchody, které vám doporučí známý. V tomto obchodě už si objednal, byl se službami spokojený a zboží mu dorazilo v pořádku. „Zárukou bezpečného nákupu je členství v APEK neboli Asociaci pro elektronickou komerci. Mezi členy APEKu patří největší české internetové obchody, které se zároveň snaží nákupy na internetu stále zlepšovat“, doporučuje Lenka Cvejnová z e-shopu decoDoma, který je jedním z členů. Vhodné je také vyhledat si obchod na některém ze serverů, které se zabývají jejich recenzemi a hodnocením například na heuréka.cz. Pozor si dejte na obchody s podezřele levnými cenami, žádným telefonním kontaktem a platbou pouze předem. Většinou jde jen o přeprodejce, které posílají zboží z Číny. Může se vám tak stát, že ačkoliv mají odeslání zásilky do druhého dne, její doprava až k vám domů trvá několik týdnů.

2. Nechte si zboží poslat na dobírku

Při prvním nákupu na neznámém e-shopu využijte možnost objednat si zboží na dobírku. Zaplatíte tedy až za zboží, které budete držet v ruce. Jedná se o tradiční a bezpečnou platební metodu. Nemusíte mít strach, že v případě nedoručení zboží přijdete o peníze. Při platbě kartou si na e-shopu pohlídejte, že vaše platební údaje zůstanou v bezpečí.  Komunikace se zákazníkem by měla vést přes SSL kanál a při placení kartou používat platební brány anebo 3D Secure.

3. Vybírejte obchody, které umožňují bezproblémové vrácení zboží

Ze zákona máte nárok zboží zakoupené na internetu bez udání důvodu do 14 dnů vrátit. Není tedy problém vrátit produkt, který se vám po doručení nelíbí. „Dobrý e-shop vám nabídne ale i 30 denní záruky na vrácení zboží, jako nabízíme našim zákazníkům my. Navíc většinu reklamací vyřizujeme okamžitě a nečerpáme 30 denní lhůtu, kterou na reklamaci máme“, říká Lenka Cvejnová z decoDoma. Některé e-shopy pro ještě snadnější reklamaci připojují štítek i tašku pro vrácení objednávky. Stačí, když postupujete podle instrukcí a kontaktujete přepravního kurýra, který si zásilku vyzvedne.

Potah na pohovku z e-shopu decoDoma, zdroj: www.decoDoma.cz

4. Vybírejte obchody se zákaznickou podporou

Pokud si nejste nákupem na internetu jistí a máte z něj obavy, vyberte si e-shop, kde funguje i zákaznické oddělení a poradí vám s nákupem. „Na našem zákaznickém oddělení jsou operátorky připravené nejen s nákupem pomoci, ale také poradit. V klidu domova si prohlédnete tištěný katalog nebo e-shop a zavoláte na naše zákaznické oddělení. Pokud neradi telefonujete, využít můžete i chat, kde si s operátorkou píšete“, radí Lenka Cvejnová z decoDoma.  

Váš první nákup můžete vyzkoušet třeba právě u decoDoma. Najdete zde celou řadu doplňků do domácnosti, krásné povlečení, již ušité záclony, hřejivé beránkové soupravy a deky nebo napínací potahy pro renovaci křesel a sedaček. Nechybí ani kompenzační a zdravotní pomůcky nebo zdravotní obuv. Zboží lze objednat na dobírku, do 30 dní vrátit a s případnými potížemi vám pomůžou telefonicky na zákaznickém oddělení.

Reklama