Gabrielina stezka

Dnešní výlet Českým Švýcarskem započneme u autobusové zastávky Mezní louka – hotel. Trasa je fyzicky nenáročná a měří 8 km. Na jejím konci nás čeká atraktivní turistický cíl.

Reklama

Celou cestu půjdeme po červené turistické značce. Vydáme se vlevo od rozcestníku, přejdeme silnici a vstoupíme do lesa. Jdeme nenáročnou, dobře upravenou skalní cestou. Po celou dobu výletu nás provázejí impozantní skalní útvary po pravé straně cesty.

Míjíme Křídelní stěnu, Velký Pravčický kužel a Májovou věž. Zhruba v polovině skalní stezky se nám vlevo otevřou výhledy, kterým dominuje Růžovský vrch.

Procházíme kolem Jehly Pravčického dolu, Čínské zdi a Pravčické jehly a přicházíme k cíli dnešního výletu, Pravčické bráně.

Odtud pokračujeme dále po červené značce směrem na Hřensko. Asi po půl kilometru chůze z kopce přicházíme k odbočce k Jeskyni Českých bratří. Čeká nás zde kamenný oltář, dle informací údajně vytvořený Kelty. Je to silný energetický zářič. Využijme jeho blahodárných energií a nepospíchejme z tohoto tajemného místa.

Nyní nás čeká již jen dobře upravená lesní cesta dolů do Hřenska. Na autobus můžeme počkat u východu z lesa na zastávce Hřensko – Pravčická brána, nebo sejít dolů do obce a využít jedné z četných zastávek. Cesta vede po silnici lemované skalami a krásnými lesy a v cíli se můžeme občerstvit v některé ze stylových restaurací. Ceny zde nejsou nikterak přehnané.

Pokud máme dostatek času, můžeme se vydat podél řeky Kamenice k soutěskám.

Tato trasa je odpočinková. Je lepší ji absolvovat na konci podzimu, v zimě nebo na úplném začátku jara. Jednak si užijeme více výhledů díky opadanému listí na stromech a dále se také nebudeme potkávat s obrovským množstvím lidí na stezce.