Stále oblíbené papírové novoročenky

Do konce roku zbývá stále mnoho času, ale pro někoho už může být vhodná chvíle k zamyšlení nad novoročním přáním.

 

Reklama

 

 

 

První zmínky o novoročenkách v českých zemích se datují okolo roku 1827. V té době Karel Chotek z Vojnína a Chotkova uvědomil, že by své příbuzné na místo návštěv mohl obeslat vánočním přáním přejícím do nového roku.

 Na přelomu 19. a 20. století český grafik a malíř Viktor Stretti vepsal na novoroční blahopřání dvě francouzská slova: „pour féliciter“ – neboli PF, která v překladu znamenají blahopřání.

 V dnešní pokročilé době si můžeme vybrat hned z několika druhů, jakou formu novoročenky zvolíme. Ti, kteří spěchají, využijí elektronickou cestu v podobě e-mailů, sms zpráv a podobných přání.

 Ovšem klasické papírové přání je stále velmi oblíbenou záležitostí, která příjemně potěší a můžete si ji vystavit a mít ji tak stále na očích. V dnešní době jsou hitem originální novoročenky tištěné moderními metodami.

 Pryč jsou doby, kdy byly k dostání pouze motivy adventních svíček, věnců nebo vloček. Současné motivy jsou nápadité, originální a plné kreativity.

 Pro firemní účely lze novoročenky doplnit logem společnosti, která se takto rozhodla obdarovat své obchodní partnery.

Novoročenky si stále uchovávají charakter důvěrného sdělení. Své místo však mají i v moderním obchodním marketingu, ve kterém jsou novoročenky významným reklamním nosičem. Zajímavostí je také skutečnost, že novoročenky jsou v hledáčku některých sběratelů, pro které jsou velmi cenné.

Závěrem určitě nezapomínejte na své známé a až přijde ten pravý vánoční čas, potěšte je krásným a originálním přáním.

Reklama