Správným procvičováním k posílení paměti

Co nejvíce informací a na co nejdelší dobu, takovou bychom všichni chtěli mít paměť. Ta má  ale své kapacity, které můžeme pozitivně ovlivnit procvičováním ovlivnit. 

Mozek je uzpůsoben k tomu, aby byl trénován a posilován, nedávejte mu proto zbytečně úlevy. Dopřejte mu dostatečnou psychickou aktivitu. Dělejte, co vás baví nebo se pusťte do toho, o čem delší dobu uvažujete – zapište se na kurs cizího jazyka nebo čehokoliv, co vás zajímá.

 Jak si informace zapamatovat?

Pro uchování informací v paměti existují tři hlavní způsoby. Přirozený, mechanický a logický. Přirozeným způsobem si mozek snadno zapamatuje podněty, které nás zaujaly natolik, že máme pocit si je přirozeně pamatovat. Naopak mechanický způsob představuje nucené učení systém stálého opakování. Posledním, logickým způsobem zapamatování se myslí vytváření rozumných celků, které jsou snadno zapamatovatelné. Jedná se nejefektivnější způsob učení.

Nezapomínejte na fyzickou aktivitu

Celodenní hrbení nad učebnicemi nebo před počítačem neprospívá nikomu. Nemusíte se zrovna trápit ve fitku – vyšetřete si půlhodinku a běžte se projít nebo proběhnout.

 Jídelníčkem ke zdravému mozku

Pestrá a vyvážená strava prospívá nejen vašemu tělu, ale také mozku. Mnohé studie prokázaly, že dostatečné množství ryb v jídelníčku je spojeno s lepším kognitivním výkonem, a to díky obsaženým omega-3 mastným kyselinám. Podle výsledků studie z roku 2011 dostatečné množství omega-3 mastných kyselin zvyšuje pozornost a snižuje psychickou únavu. 

  

Reklama