Šik ve zralém věku

Jak se říká: „Každý věk má své“. Ve dvaceti máme jiné priority než v jiném časovém úseku našeho života. Zralý věk je, dle mého, období, kdy děti vylétly z hnízda a svět se netočí jen okolo příprav svačinek, úkolů do školy, třídních schůzek, organizace zájmových kroužků, různých dětských nemocí, hlídání v době prázdnin apod.

Máme již více času na sebe, na své zájmy. Také organizmus se mění a s ním i potřeby těla.

40+ jsou nejhezčí roky a měly bychom si je vychutnat naplno.

Co se s námi děje?

–    tělo nevytváří tolik ženských hormonů
–    tuk se rychleji ukládá, řídnou kosti, svalová hmota ubývá a tím pádem spalujeme méně energie

Co potřebujeme?
–    menší porce, aby je tělo dokázalo spálit
–    lehčí a zdravější jídla s obsahem bílkovin, které jsou v masu a mléčných výrobcích
–    sacharidy obsažené v ovoci a zelenině
–    menší příjem cukru
–    jednou týdně lehký posilovací trénink (plavání v bazénu, cvičení zumby nebo břišního tance)

50+ máme charisma a šarm.

Co se s námi děje?
–    zásoby tuku jsou v tomto věku normální a dokonce i prospěšné (díky nim se vyhlazují naše vrásky a vypadáme mladší)
–    nepodléháme euforii různých „osvědčených“ diet
–    je dobré se smířit s přirozeným procesem stárnutí a radovat se ze života

Co potřebujeme?

–    zvýšit příjem vápníku z mléčných produktů
–   ke snídani či svačině si dopřejme jogurt, do kterého přidáme obiloviny, sušené ovoce či ořechy (dodáme tělu kvalitní energii a je to skvělý pomocník při úbytku pár kilogramů)
–    neměly bychom zapomenout na pravidelný pohyb, kterým posilujeme srdečně-cévní systém, a přinese nám radost

V každém věku je dobré
 myslet pozitivně (i když to někdy jde velmi ztěžka) a usmívat se.

i-Senior.cz

Reklama
SDÍLET