Proč jíst ovesné vločky? Snižují cholesterol a dodávají vlákninu

Schází ve vaší stravě vláknina? Pak zařaďte do jídelníčku ovesné vločky. Obsahují vysoký podíl vlákniny a dalších prospěšných látek, které příznivě ovlivňují hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Přesvědčte se, čím jsou ovesné vločky prospěšné.

Přírodní zdroj vlákniny a prospěšných látek

Přírodní ovesné vločky jsou oblíbené nejen mezi příznivci zdravé výživy. V segmentu snídaňových cereálií zabírají téměř čtvrtinu všech prodejů. A proč jsou ovesné vločky oblíbené? Protože jsou bohaté na vlákninu a naleznou široké uplatnění ve stravování. Vláknina má příznivý vliv na trávení a činnost střev. Ovesné vločky z obchodu obsahují přibližně od 7,6 % do 10,5 % vlákniny.

K dalším prospěšným látkám vloček patří beta glukany, které podporují imunitu, disponují antivirovými a antibakteriálními účinky a příznivě ovlivňují hladinu cukru i cholesterolu v krvi. V ovesných vločkách se nachází až 5,5 % beta glukanů z celkové hmotnosti.

Při skladování dejte pozor na vlhkost

Z ovesných vloček připravíte vynikající ovesné kaše, sušenky, buchty i dezerty. Zároveň je lze přidávat do jogurtů, nádivek i domácího pečiva. Aby ovesné vločky vydržely co nejdéle, nesmí jejich vlhkost překročit 12 %. S vyšší vlhkostí dochází ve vločkách k množení plísně. Ostatně plísně se na ovesném zrnu mohou objevit již době sklizně. Do procesu výroby ovesných vloček by se plesnivá zrna neměla dostat. Poslední test kvality ovesných vloček neprokázal výskyt škodlivých mykotoxinů.

Cena nemá vliv na kvalitu

Orientujete se při nákupu ovesných vloček podle ceny nebo podle výrobce? V testu kvality vyšlo najevo, že výbornou kvalitativní úroveň splňují i nejlevnější vločky. U cenově dražších produktů se zpravidla připlácí za bio kvalitu, respektive ekologický a náročnější způsob pěstování.

Reklama