Pozor na podvodné padělky parfémů

Na internetu lze dnes zakoupit téměř cokoli, včetně luxusního zboží, jakým jsou značkové parfémy. Řada lidí tuto možnost využívá zejména kvůli cenám, které jsou na internetu obvykle nižší než v kamenných obchodech. Nevýhodou je nejen fakt, že v případě nákupu na dálku si k parfému nemůžete přivonět, ale i riziko, že místo originální vůně dostanete padělek.

Při koupi přes internet zákazník vybírá podle univerzálního obrázku a informací o výrobku, které mu poskytne prodejce. Nemá příležitost si konkrétní výrobek prohlédnout a vyhodnotit, zda se nejedná o padělek. Neseriózní obchodníci tuto skutečnost zneužívají. „V rámci služby pro mimosoudní řešení sporů VašeStížnosti.cz nás spotřebitelé upozornili na společnost NORMUS s.r.o. Na jejích stránkách www.roxyparfums.cz si podle svých slov objednali výrobek a po převzetí zjistili, že nemá vlastnosti typické pro originální parfém,“ uvedl Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Jak rozeznat padělek značkového parfému od originálu?
  • Padělaná bývají výhradně velká balení parfému, zejména o objemu 100 ml.
  • Padělky bývají nabízeny za výhodnou cenu. Prodejci se ji snaží upravit tak, aby byla výhodnější než v parfumériích, ale ne o moc, aby to nebylo podezřelé.
  • Padělek mohou prozradit například příliš dlouhá či krátká hadička rozprašovače nebo podezřelý celofánový obal.
  • Vyplatí se porovnání oficiálních fotografií a dodaného parfému – někdy jsou rozdíly viditelné.
  • Padělek se obvykle pozná podle vůně, ne však vždy. Může vonět stejně jako originál, ovšem po krátké chvíli vůně vyvane.
  • Mezi často padělané značky patří Chanel (má jednoduché, snadno padělatelné flakonky a krabičky a výrobky této značky jsou oblíbené a drahé), Dior, Lacoste, či Hugo Boss.

Máte-li jakékoliv podezření, raději výhodné koupi značkového parfému odolejte. Co ale dělat, pokud už zjistíte, že vám byl dodán padělek? Máte nárok na výměnu za nový výrobek, který je v souladu s jakostí uvedenou v kupní smlouvě (tedy s popisem produktu na internetových stránkách prodejce). Pokud to není možné, máte právo na odstoupení od smlouvy – tedy na vrácení peněz.

Komunikace s prodejcem však může být v těchto případech obtížná. Nevyřídí-li reklamaci v zákonné 30denní lhůtě, lze na prodejce podat podnět České obchodní inspekci pro nevyřízení reklamace. Pokud jste si jisti, že vám byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství. Lze totiž předpokládat, že poškozených spotřebitelů bude více,“ dodává Lukáš Zelený.

Převzato z tiskové zprávy dTestu

Reklama
SDÍLET