Péče o klouby v letech 45 až 60

Nyní jsme se dostali k létům 45 až 60. Pokud spadáte do této věkové kategorie a trpíte bolestmi kloubů, pak je dnešní článek přímo pro vás. MUDr. Radomír Holibka, Ph.D. totiž nezapomíná na žádný věk a rady přináší i vám.

 

 

45-60 let: Pozor na studenou vodu, prochladnutí a hluboký podřep

Právě v tomto životním období rapidně přibývá lidí, kteří poprvé sáhnou po kloubní výživě. Vhodné přípravky jim mohou pomoci při bolesti namáhaných kloubů, přispívají k normální tvorbě pojivových tkání a chrání klouby, svaly i šlachy. „Podle mých zkušeností má problémy s klouby více než 60 % Čechů nad 45 let. S přibývajícím věkem se totiž chrupavky opotřebovávají a přirozené obnovovací schopnosti již nestačí. Potravinové doplňky obsahují složky, které chrupavce napomáhají obnovit její vlastní zdravé prostředí,“ vysvětluje přední český ortoped Radomír Holibka. Vhodně vybrané potravinové doplňky mohou mít velmi rychlé účinky. „Pocit změny můžete zaznamenat již během několika týdnů, obzvláště u kvalitních doplňků, které obsahují správnou kombinaci účinných složek,“ doplňuje Holibka a doporučuje například speciální výživové přípravky Ortho Help.

Kloubní výživa však není náhradou zdravého pohybu. Odborníci doporučují například rychlou chůzi, turistiku, plavání, jízdu na kole či rotopedu. Méně vhodné jsou sporty, které přinášejí prudké nárazy a otřesy. Pokud v práci stojíte, pořiďte si ortopedickou obuv, která odlehčí kloubům. V sedavém zaměstnání volte vhodnou židli a pravidelně si dělejte přestávky na protažení. Vyvarujte se prochlazení kloubů, například ve studené vodě. Na zahrádce pokud možno nepracujte na kolenou a dávejte si pozor na hluboký podřep.

Reklama
SDÍLET