Péče o klouby nad 60 let

Poslední článek na téma „péče o klouby“ patří pro všechny nad 60 let. Pokud tedy i vy trpíte bolestmi kloubů a nevíte, co s tím, nechte se inspirovat rady a typy od MUDr. Radomíra Holibky Ph.D.

 

 

 

60 let a více: Pohyb konzultujte s fyzioterapeutem

Opotřebení kloubů je přirozený důsledek stárnutí, nejpozději po sedmdesátce se proto artróza v nějaké podobě dotýká téměř každého člověka. Pokud vám již zdravotní stav nedovoluje aktivní sport, choďte alespoň na rekreační procházky nebo zkuste nordic walking. Trpíte-li nějakým revmatickým onemocněním, musíte předcházet zatuhnutí kloubů. Ideální je pravidelné cvičení doporučené fyzioterapeutem.

Důležitá je také strava jako prevence obezity. Kyčelní i kolenní kloub totiž vskutku pozná každé kilo navíc. Co se týče konkrétních potravin, pro podporu kloubů jsou vhodné například některé ryby nebo ořechy. Vápník, stavební kámen kostí v lidském těle, můžete získat nejen z mléčných výrobků, ale také z luštěnin, ovoce a zeleniny. „Nejpozději v tomto věku je také vhodné podpořit dobrý stav kloubů speciální výživou,“ doporučuje Radomír Holibka.

Při výběru kloubní výživy máte v zásadě tři možnosti: masti, nápoje a tablety. Masti se rychle vstřebávají a rychleji proniknou do centra bolesti, proto jsou vhodné pro lidi, kteří si již na bolestivost kloubů stěžují. Pro prevenci zánětů a onemocnění kloubů jsou naopak vhodné tablety či nápoje. Při nákupu konkrétního výrobku by pak zákazník neměl hledět jen na obal či líbivou reklamu. „Podstatné je především složení výrobku. Vybraný produkt by neměl mít jen jednu účinnou látku, ale spíše kombinaci více látek, které se vzájemně doplňují a zajišťují komplexní péči o klouby a svaly,” uvádí Pavel Sedláček, obchodní ředitel společnosti Pharma Future, která na trh uvádí přípravky z řady Ortho Help.

Reklama
SDÍLET