Padesátkou zdravý život nekončí

Padesátka je pro mnoho lidí osudovým životním zlomem. Mnoho lidí bere tento věk za velký mezník mezi aktivním životem a stářím. Žijí v přesvědčení, že po padesátce už přichází jen nemoci a trápení. Faktem je, že to vůbec není pravda.

To, jak bude život po padesátce vypadat, hodně záleží na našem přístupu. Jestliže budeme chtít, budeme se mít bezvadně. Stačí být aktivní, udržovat se v kondici a nepodceňovat zdravotní prevenci.

Nepodceňujme lékařské prohlídky

Lidské tělo po padesátém roce potřebuje více lékařské péče a preventivních prohlídek. Nepodceňujte, pokud vás lékař pošle na odborné vyšetření, neodmlouvejte a jděte na něj. Muži by měli pravidelně chodit na vyšetření prostaty a tlustého střeva, ženy zase na vyšetření prsu a pravidelné gynekologické prohlídky. Ženy by si také měly hlídat menopauzu, která může přinést nepříjemné zdravotní potíže.

Začněme se aktivně hýbat

Po padesátce je pohyb pro tělo extrémně důležitý. Užívat si můžeme všechny druhy sportů, jen je třeba zvážit aktuální fyzickou kondici. Pokud na tom nejste po fyzické stránce zrovna nejlépe, začněte například s dlouhými procházkami. Až se na to budete cítit, změňte chůzi v běh. Dobrou volbou je také posilování. Navíc je dobrým způsobem, jak posílit celé tělo, zhubnout přes břicho či naopak nabrat na svalové hmotě na rukou. Vhodným cvičením po padesátce je také jóga. Při ní dochází k posílení celého těla i k optimalizaci chodu celého organismu.

Nezapomínejme na jídelníček

Jídlo hodně ovlivňuje to, jak se cítíme. Snažme se jíst co možná nejzdravěji. Znamená to vyřadit tučná a sladká jídla. Vyzkoušejte zdravější potraviny jako je například bulgur, omezte přílohy a do jídelníčku zařaďte více ovoce a zeleniny.

Reklama
SDÍLET