Nízkotučné potraviny

Mnoho lidí nakupuje nízkotučné výrobky, jakými jsou například jogurty a mléko s vidinou, že svému tělu dopřejí zdravější potravinu a navíc nepřiberou.

 

 

Ne vždy tomu musí být zrovna tak. Ne všechny výrobky s označením „light“ nebo s nápisy „nízkotučný“ či „bez tuků“ neříkají o svém složení pravdu.

Tuk patří vedle tuků a sacharidů k základním živinám, které lidské tělo potřebuje. Jak ale známe pořekadlo praví: „všeho s mírou“. V mléčných tucích jsou obsaženy vitamíny A, D, E, K. Jestliže omezíme příjem mléčných tuků, zprostíme naše tělo o pár kalorií, ale potřebné vitamíny musíme hledat jinde.

Palčivým problémem bývá samotné složení nízkotučného výrobku. Mnohdy tyto potraviny jsou chemicky a chuťově upraveny. Navíc mohou obsahovat nepoměrně více sacharidů, jak přírodních, tak ale také umělých, které opět ve zvýšeném množství našemu tělu zrovna neprospívají.

Proto před každým nákupem si pozorně přečtěte etiketu výrobku a soustřeďte se na nutriční složení.

Reklama
SDÍLET