Nebuďte na vaše přebytečná kila sami

Máme tu první podzimní den a s ním i zúčtování po létě. Podívání se pravdě do očí často bolí, respektive ručička na naší osobní váze je většinou nekompromisní, a přesnou váhu nám ukáže bez jakýchkoliv servítek. Jelikož teplé dlouhé večery často nutí k posezení nad dobrým jídlem a pitím, není divu, že léto je po vánočním období druhým nejhorším pro naši váhu.

Pokud tedy stojíte na prahu rozhodování, co dál s vašimi nadbytečnými kily, pak věřte, že v tom nejste sami. Stejně jako vy je na tom mnoho dalších, kteří se již teď děsí toho, že nezačnou-li jednat, bude o to nutnější novoroční předsevzetí po vánočním přejídání.

Věřte odborníkům na slovo vzatým

Zní to jako klišé, ale ne nadarmo každý odborník opakuje těchto 5 základních pravidel, které je při dietě nutné, nebo alespoň vhodné, dodržovat.

  1. Jíst pravidelně pětkrát denně v malých porcích.
  2. Denně vypít cca 2,5 litru vody s citronem nebo čaje bez cukru.
  3. Vyvarovat se velkému množství nejrůznějších sladkostí a sladkých limonád.
  4. Ke zdravé stravě přidat i pohyb.
  5. Dostatek spánku je také velmi důležitý.

Ač se to zdá jako ohraná písnička, bez těchto pravidel si zaděláte akorát na pořádný malér v podobě zákeřného jojo efektu. Tím, že se několik dní budete trápit hlady, zajisté zhubnete pár kilogramů, ovšem jakmile opět začnete s vaším obvyklým stravováním, dvojnásobek kil přiberete.

Zdroj: Pixabay.com
Zdroj: Pixabay.com
Každý jsme originál

Věřte nebo ne, ale to co platí na vaši přítelkyni, nemusí platit na vás, a naopak. Už jen to, že lidé jsou s postupem času, čím dál tím více vybíravějšími, a tak ne každý všechno jí. Jakmile se jedná o nezdravá tučná jídla, pak se strávníků najde nespočet. Jenže připraví-li se k obědu zeleninové rizoto na houbách, hned se najde jeden, co nejí zeleninu, druhý nemá rád houby a třetí pro změnu raději preferuje těstoviny než rýži.

Každý jsme jiný a to nejen v našich chutích a preferencích. I naše těla jsou jinak koncipována, a tak 70 kg může na každém z nás vypadat úplně jinak. Samotné velmi propírané BMI je také jen orientační číslo. Důležité je zohlednit váhu kostí, procento vody v těle nebo tuku a svalů.

Dejte šanci výživovým poradcům

Zkuste se nad vaší plánovanou dietou poradit s výživovými specialisty. Možná sami zjistíte, že váš podomácku připravený jídelníček má základní nedostatky. Takové profesionální výživové poradenství s sebou přináší jen mnoho výhod. Například na pobočce NATURHOUSE je výživové poradenství zdarma. Vy se rozhodnete, zda vám jejich přístup bude vyhovovat, a poté s vaší pomocí dostanete sestavený jídelníček. Pokud tedy nejíte ryby, luštěniny či cokoliv jiného, váš poradce vše zohlední a do jídelníčku zařadí jiné potřebné potraviny, které jsou pro tělo důležité. Stejně tak výživové poradenství přináší jednu velkou motivační výhodu a to, že pravidelně po určitou dobu ke svému specialistovi docházíte na přeměření.

Zdroj: Pixabay.com
Zdroj: Pixabay.com

Připravte se tak na vánoční přejídání s výživovým poradcem a uvidíte sami, že s první adventní nedělí budete pány svého žaludku a že odmítnutí cukroví vám nebude dělat problém. Vánoce bez rohlíčků a perníčků si jen těžko dokážeme představit, proto naučte se říci, kdy máte dost. A uvidíte sami, že nebudete nijak ochuzeni o vánoční dobroty, jen si všeho budete umět dopřávat přiměřeně. Možná vás hubnutí natolik osloví, že i vaše cukroví budete péct například se špaldovou či žitnou mouku a cukr vyměníte za med nebo javorový sirup. Poté už slovo hubnutí a dieta ze svého slovníku vynecháte a začnete mluvit o změně životního stylu.

Tak vyzkoušejte jídelníček na hubnutí zdarma a třeba to bude právě váš první krok k nové životní etapě.

Reklama
SDÍLET