Jak začít žít zdravě po padesátce

Padesátka je pro mnoho lidí osudovým životním zlomem. Mnoho lidí bere tento věk za velký mezník mezi aktivním životem a stářím. Žijí v přesvědčení, že po padesátce už přichází jen nemoci a trápení. Faktem je, že to vůbec není pravda.

To, jak bude váš život po padesátce vypadat, hodně záleží na vašem přístupu. Jestliže budete chtít, budete se mít bezvadně, pokud vše vzdáte, nečekejte radosti. Připravili jsme pro vás několik důležitých rad a doporučení, díky kterým můžete i po padesátce začít žít zdravý a aktivní život.

Nemůžete podceňovat lékařské prohlídky

Zdroj: Pixabay.com
Zdroj: Pixabay.com

Pravda je, že lidské tělo po padesátém roce potřebuje více lékařské péče. Lidem v tomto věku je doporučována řada preventivních prohlídek. Nepodceňujte to, pokud vás lékař pošle na odborné vyšetření, neodmlouvejte a jděte na něj. Muži by měli pravidelně chodit na vyšetření prostaty a tlustého střeva, ženy zase na vyšetření prsu a důležité jsou i gynekologické prohlídky. Ženy by si také měly hlídat menopauzu, která může přinést nepříjemné zdravotní potíže.

Začněte se aktivně hýbat

Zdroj: Pixabay.com
Zdroj: Pixabay.com

Po padesátce je pohyb pro tělo extrémně důležitý. Užívat si můžete vlastně všechny druhy sportů, je třeba jen zvážit aktuální fyzickou kondici. Pokud na tom nejste po fyzické stránce zrovna nejlépe, začněte například s dlouhými procházkami. Až se na to budete cítit, změňte chůzi v běh. Dobrou volbou je také posilování. Je dobrým způsobem, jak posílit celé tělo, jak zhubnout přes břicho či naopak nabrat na svalové hmotě na rukou. Vhodným cvičením po padesátce je také jóga. Při ní dochází k posílení celého těla i k optimalizaci chodu celého organismu.

Nezapomínejte na jídelníček

Jídlo hodně ovlivňuje to, jak se cítíme. Snažte se tedy jíst co možná nejzdravěji. Znamená to vyřadit tučná a sladká jídla. vyzkoušejte nové zdravější potraviny jako je například bulgur, snažte se jíst hodně ovoce a zeleniny.

Reklama
SDÍLET