Jak začínaly tradiční české produkty?

Zdroj: pribinacek, míša, kofola

Mezi tradiční české výrobky patří zajisté například Tatranky, Olomoucké syrečky nebo Plzeňské pivo. Vybrali jsme tři produkty, které znají všechny generace. Pokud vám něco říká slogany „Pramen zdraví z Posázaví“, „Věci se mění, ale Míša zůstává“ a „Když ji miluješ, není co řešit“, pak určitě čtěte dál. Připomenem si začátky těchto tradičních českých značek.

Reklama

 

Pribináček

Tento lahodný tvarohový krém pocházející z Přibyslavi si můžeme koupit v našich obchodech už od roku 1947. Ale název Pribináček jsme si mohli přečíst až v roce 1954 a slogan „Pramen zdraví z Posázáví“ jak by smet.  V období svých začátků se Pribináčku vyrobilo 150 až 200 tun ročně a mohli jsme si vybírat až z 16 druhů. Je ale pravda, že příchuť vanilková a kakaová vede už od nepaměti. Pribináček byl však velice poptávaným zbožím, a tak se brzy dočkal své nové verze hned v několika podobách. Například byl k dostání i smetanový krém Bobík, Lipánek a Lakrumáček.

Nanuk Míša

Další tvarohovou sladkostí je mražený krém v kakaové polevě, Míša. Tento nanuk na bukovém dřívku jsme mohli poprvé ochutnat v roce 1962. Od té doby však nezměnil svou podobu, velikost, obal ani jméno. Až v roce 2001 jsme se dočkali i dalších příchutí, jahodové a meruňkové a v roce 2005 jsme si Míšu mohli koupit už i ve větším provedení, ve vaničce.  V každé jeho reklamě, a že jich nebylo málo, vždy slýcháme slogan „Věci se mění, ale Míša zůstává“.

Kofola

A mezi tradiční české výrobky určitě patří, všem dobře známá, Kofola. Už od roku 1960 se tento nealkoholický nápoj snaží nahradit na českém trhu Coca-Colu. Zatím se sice Kofole tuto silnou konkurenci nepodařilo zcela vystrnadit, ale už od sedmdesátých let začala sbírat řadu ocenění. V roce 1998 zažila velký boom a hlavně dostala velmi populární reklamní slogan „Když ji miluješ, není co řešit.“

Reklama