Jak začínaly tradiční české produkty?

Mezi tradiční české výrobky patří zajisté například Tatranky, Olomoucké syrečky nebo Plzeňské pivo. Vybrali jsme tři produkty, které znají všechny generace. Pokud vám něco říká slogany „Pramen zdraví z Posázaví“, „Věci se mění, ale Míša zůstává“ a „Když ji miluješ, není co řešit“, pak určitě čtěte dál. Připomenem si začátky těchto tradičních českých značek.

 

Pribináček

Tento lahodný tvarohový krém pocházející z Přibyslavi si můžeme koupit v našich obchodech už od roku 1947. Ale název Pribináček jsme si mohli přečíst až v roce 1954 a slogan „Pramen zdraví z Posázáví“ jak by smet.  V období svých začátků se Pribináčku vyrobilo 150 až 200 tun ročně a mohli jsme si vybírat až z 16 druhů. Je ale pravda, že příchuť vanilková a kakaová vede už od nepaměti. Pribináček byl však velice poptávaným zbožím, a tak se brzy dočkal své nové verze hned v několika podobách. Například byl k dostání i smetanový krém Bobík, Lipánek a Lakrumáček.

Nanuk Míša

Další tvarohovou sladkostí je mražený krém v kakaové polevě, Míša. Tento nanuk na bukovém dřívku jsme mohli poprvé ochutnat v roce 1962. Od té doby však nezměnil svou podobu, velikost, obal ani jméno. Až v roce 2001 jsme se dočkali i dalších příchutí, jahodové a meruňkové a v roce 2005 jsme si Míšu mohli koupit už i ve větším provedení, ve vaničce.  V každé jeho reklamě, a že jich nebylo málo, vždy slýcháme slogan „Věci se mění, ale Míša zůstává“.

Kofola

A mezi tradiční české výrobky určitě patří, všem dobře známá, Kofola. Už od roku 1960 se tento nealkoholický nápoj snaží nahradit na českém trhu Coca-Colu. Zatím se sice Kofole tuto silnou konkurenci nepodařilo zcela vystrnadit, ale už od sedmdesátých let začala sbírat řadu ocenění. V roce 1998 zažila velký boom a hlavně dostala velmi populární reklamní slogan „Když ji miluješ, není co řešit.“

Reklama
SDÍLET