Jak udržet imunitní systém v kondici? Začněte se smát

Stále více lidí trpí poruchami imunity. Dnešní životní styl plný stresu nás pomalu, ale jistě ničí a náš organismus se nedokáže bránit. Máme pro vás pár tipů, jak si vylepšit svou obranyschopnost.

 

 

 

SPÁNEK

Spánek je pro náš organismus velmi důležitý. Naše tělo se díky němu dokáže znovu zregenerovat a my jsme tak nastartovaní na další den plný honu a stresu.

Zdravý dospělý člověk spí v průměru 6 až 8 hodin denně, přesto se mezi námi najdou zhruba 2 % lidí, kterým stačí méně jak 5 hodin spánku, a stejně tak i zhruba 2 % lidí, kteří vyžadují více jak 9 hodin spánku.

 

OTUŽOVÁNÍ
zdroj: www.sxc.hu

Ranní studená sprcha představuje pro někoho noční můru, pro jiné je ale součástí každého dne. Pokud si na ní i vy navyknete, uvidíte sami, že vám váš organismus bude denně „děkovat“.

Otužování pomáhá všem bez rozdílu věku, přesto je při otužování zapotřebí dodržovat několik pravidel. Otužování je zapotřebí přizpůsobit věku a zdravotnímu stavu, musí být dlouhodobé, postupné a soustavné.

 

SMÍCH

Dobrá nálada ještě nikomu neublížila, takže přestaňte kolem sebe šířit špatnou náladu, chmury a negativa a zkuste více rozdávat radost a úsměv.

Ne nadarmo se říká, že smích léčí. Smích podporuje produkci endorfinů, tedy takzvaného hormonu štěstí. Ten působí protibolestivě.

 

POHYB

Alespoň hodinka rychlé chůze nebo jiného pohybu denně vám tělo opět restartuje a vy můžete během dne nabrat novou sílu na další těžké úkoly. Pravidelné krátké procházky spojené s čerstvým vzduchem vás dobijí energií na celý den.

 

VODA
zdroj: www.sxc.hu

Zapomeňte na sladké limonády, přeslazenou kávu či alkohol. Začněte pít denně alespoň dva litry čisté vody a bylinkového čaje.

Nedostatek vody způsobuje řadu zdravotních komplikací. Mezi ty nejčastější patří dehydratace, únava, tmavá moč, zácpa, škytání při jídle, ztráta koncentrace, suchá pokožka, tlak v okolí žaludku a malátnost.

 

FAST FOOD

Dejte stopku rychlému občerstvení (fast-foodu) a přidejte do vašeho jídelníčku více ovoce a zeleniny. Smažená jídla tělu neprospívají, naopak přispívají k větší únavě. Po jídle byste vždy měli být najezení, svěží a plní energie.

 

Reklama
SDÍLET