Jak neměl dopadnout vánoční dárek

Ačkoliv se přeprava zboží nejeví jako zrovna zábavné odvětví, i zde si zaměstnanci čas od času užijí úsměvných situací. Ať už je na vině řidič začátečník se špatným smyslem pro orientaci či chybějící dokumentace k přepravovanému zboží, může se cesta zásilky nečekaně zamotat. Pojďte s námi odlehčit povánoční atmosféru a přečtěte si dvě zábavné vánoční historky z přepravy, kdy zásilka dorazila o něco později, než bylo původně v plánu. Třeba i vám dojde vánoční dárek až na ty letošní vánoce.

 

Cesta loveckých trofejí, která se protáhla na 2 a půl roku

 

Příběh cesty loveckých trofejí z kanadského Toronta k nám do Čech začal v říjnu roku 2008. Agent přepravní společnosti trofeje v Kanadě vyzvedl a poslal zásilku letecky do Prahy. Odtud by za normálních okolností putovala ke svému majiteli a celá cesta by netrvala déle než jeden týden.  Kontrola ale zjistila, že v dokladech k zásilce chybí poslední strana veterinárního potvrzení. A bez ní nemohly být trofeje propuštěny k další přepravě. Nezbyla tak jiná možnost než zásilku odeslat zpět na více jak 6,5 tisíce kilometrů dlouhou cestu do Toronta, kde měly být vystaveny nové kompletní veterinární doklady.

Vystavení dokladů se však neobešlo bez další komplikací. Zdejší veterinář totiž rozhodl, že inkriminované trofeje musejí být vypreparovány na území Kanady. Za preparátora přitom určil odborníka z dalekého Edmontonu. „Namísto plánované cesty zpět do Prahy se trofeje vydaly na další více než 3 tisíce kilometrů dlouhou cestu po Kanadě. Po všech peripetiích, které tuto zakázku i dál provázely, jsme ji nakonec úspěšně doručili až v březnu 2011. Nutno dodat, že společně s dalšími trofejemi, které v Kanadě odlovil tentýž zákazník o celé dva roky později,“ shrnul na závěr Vít Koláček z přepravní společnosti Geis.

 

Řidiči začátečníci a jejich orientační smysl

 

Zkomplikovat se může i krátká a zdánlivě jednoduchá cesta zásilek z Modletic do Brandýsa nad Labem. Své o tom ví Aleš Vykydal. „Jeden z našich dopravců 3 dny zaučoval nového řidiče na trase Brandýs nad Labem a okolí. Čtvrtý den vyrazil řidič na trasu poprvé sám. Vydal se na cestu časně ráno z našeho depa v Modleticích,“ začíná historku Aleš Vykydal ze společnosti Geis.

Po 4 hodinách od naložení balíků kontaktoval dispečer řidiče s dotazem, kdy doručí konkrétní balík, po němž se již nedočkavý příjemce shání. Řidič mu odpověděl, že se nachází v Říčanech, tedy ani ne 7 kilometrů od depa, kde zásilky k rozvozu naložil. Dispečer se jej s obavou ptal, zda má poruchu a proč ji nenahlásil. Řidič odvětil, že s autem je vše v naprostém pořádku. Rozbila se mu ale navigace a nemůže trefit do Brandýsa. Protože neměl ani mapu, vrátil se za další hodinu zpět do depa, kde na něj již netrpělivě čekaly tři náhradní vozy. „Zásilky jsme nakonec stihli doručit včas, dezorientovaného řidiče jsme však po tomto incidentu již nikdy více neviděli,“ vypráví pobaveně Aleš Vykydal.

Reklama
SDÍLET