Hodnocení hotelů v zahraničí

Fenomén cestování se nerozlučně pojí s ubytováním. To patří mezi stěžejní kritéria, podle kterých si lidé dovolenou vybírají. Přesto se cestovatelé ani v současnosti nemohou spolehnout na to, že 3hvězdičkový hotel v tuzemsku bude kvalitou odpovídat stejně hodnocenému hotelu švýcarskému. Systém udělování hvězd v rámci kontinentů i jednotlivých států je totiž stále velice nejednotný. V tomto článku vám představíme, jak funguje systém hodnocení hotelů v tuzemsku, a jak například ve Španělsku, Británii či USA.
Není hvězda jako hvězda

V současnosti si lidé mohou vybírat z nepřeberného množství hotelů, které se mezi sebou liší nejen v rámci kontinentů, ale i samotných států. Ačkoliv jsou v zahraničí hotely, které se mohou pyšnit i 7 hvězdami, například The Burj Al Arab v Dubaji nebo Emirates Palace v Abu Dhabi, bývají ubytovací zařízení zpravidla hodnocena na stupnici od 1 do 5 hvězdiček. Jedna hvězda přitom obsáhne pouze základní vybavení a služby, s přibývajícím počtem hvězd se pak úroveň ubytování, služeb a individuálního servisu zvyšuje. Neexistuje však jednotný systém certifikace hotelů, který by byl pro všechny země univerzálně platný. Hotely tak mohou být například v České republice a v Itálii označeny stejným počtem hvězdiček, přesto se jejich úroveň a kvalita bude pravděpodobně značně lišit. „Systém udělování certifikací prostřednictvím hvězdiček je prozatím velice nejednotný. Zatímco třeba ve Švýcarsku je hodnocení prováděno dobrovolnickou organizací, v Belgii vychází hodnocení z rozhodnutí vlády. Na Novém Zélandu si prestižní hotely za certifikaci dokonce platí,“ potvrdil rozkolísanost posudků Lukáš Przybylski, obchodní ředitel pobytového slevového portálu Slevoteka.cz.

Česká republika má systém dobrovolné klasifikace

V České republice dosud zcela jednotný systém přiřazování hotelových hvězd neexistuje. Jedná se pouze o dobrovolnou klasifikaci, která je podobně rozšířená i v jiných evropských státech, kupříkladu ve Francii. V uplynulých letech se však snahy o vytvoření nového systému přidělování zlatých certifikací objevily. V roce 2007 založily hotelové asociace z Rakouska, České republiky, Německa, Maďarska, Nizozemí, Švédska a Švýcarska takzvané Hotelstars Union. Jedná se o společenství, které si klade za cíl ucelit klasifikaci hotelových služeb pomocí jednotné metodiky. V současné době má tato instituce již 15 členů, mezi něž nově patří například pobaltské země, Malta, Dánsko nebo Řecko. „Společná hotelová klasifikace Hotelstars má na 270 hodnoticích kritérií. Velký důraz je kladen na řízení kvality, wellness a spánkový komfort. Dalším hodnoceným kritériem je mimo jiné například komfort virtuálních hotelových služeb, tedy služeb poskytovaných prostřednictvím internetových stránek,objasňuje Klára HájkováAsociace hotelů a restaurací.

 

Reklama
SDÍLET