Domácí cvičení

Pohyb prospívá nejen tělu, ale také duši. Abychom se cítili fit a prokrvili své tělo, je dobré dopřát si pravidelnou dávku pohybu. V současnosti jsou seniory hodně oblíbené sporty jako Nordic walking, jóga a nejrůznější aerobní cviky.

 

 

Ne vždy však lze kvůli počasí vyrazit ven za pohybem, obzvlášť v dnešních dnech plných sněhu. Proto se zaměříme na cvičení v pohodlí domova. Domácí cvičení má své výhody, nemusíme nikam chodit a zacvičíme si přímo podle naší chuti.

V seniorském věku bychom už raději měli vynechat silová cvičení a sporty zatěžující klouby tlakem a otřesy. Kvůli řídnutí kostí se vystavujeme nebezpečí zlomenin. Nejvhodnější je aerobní cvičení, kde se jedná o nejrůznější typy protahování a strečinku, a dále pak cvičení na posílení kardiovaskulárního oběhu.

Cvičení by mělo být příjemné a hlavně nás musí bavit. K tomu nám ideálně poslouží eliptické trenažéry. Tyto trenažéry slouží pro aerobní procvičení celého těla. Při cvičení zapojíte horní i dolní končetiny. De facto tak simulujete běh, ale bez škodlivých otřesů a zátěže kloubů. Při eliptickém cvičení efektivně spalujte kalorie a zároveň také formujete vaší postavu. Cvičení prospívá jak dolní partiím – nohy, stehna, boky a hýždě, tak horním partiím – ramena, paže a trapézové svaly. Eliptické trenážery vám přináší například tv shopping.

Dalším vhodným cvičením, které prokrví celé tělo je jízda na kole. Abychom nemuseli vyjíždět na silnice, využijeme domácí rotoped. Rotopedy jsou příjemným zpestřením cvičení. Opět nezatěžujete klouby, můžete si regulovat zátěž a navíc šlapete do pedálů třeba u televize před vaším oblíbeným seriálem.

Před žádným cvičením a větším pohybem se nezapomeňte zahřát a protáhnout lehkými pohyby, které známe už ze základní školy. Kroužením ramen, otáčením trupu, upažováním a podobně. Stejné pravidlo protáhnutí procvičených svalů platí také po skončení cvičení. Vaše tělo tuto péči ocení a nebude tolik cítit bolest při regeneraci.

i-Senior.cz

Reklama
SDÍLET