Co ovlivňuje hubnutí po padesátce?

Máte pocit, že po padesátce to jde s vaší váhou z kopce? Pokud jste v mládí mohli sníst vše, na co jste pomysleli, a nyní přibíráte i ze vzduchu a z vody, pak vězte, že hubnutí ve vyšším věku ovlivňuje řada faktorů a rozhodně to není jenom o složení jídla.

 

Hubnutí po padesátce ovlivňuje nejen nedostatek pohybu a špatné stravování. S vyšším věkem často dochází ke zpomalení metabolismu a ke špatnému odvodňování. U žen za kily navíc také stojí menopauza.

 

Metabolismus

zdroj: Sxc.hu

Proti pomalému metabolismu se dá úspěšně bojovat. Zapotřebí je dodržovat správné stravovací návyky, jíst pravidelně po malých porcích a snažit se vyhnout nezdravým pokrmům. Zapomeňte ale na drastické diety a jezte všeho s mírou. Občas ani smažený řízek nebo sladká bublanina neuškodí. Do jídelníčků se ale zařaďte hodně zeleniny a ovoce.

 

Pitný režim

Lidé staršího věku často zapomínají pít. Pocit žízně už není takový jako před třiceti lety, a tak vypít tři litry vody denně není nic snadného. Přesto se snažte na pitný režim pamatovat a vypijte denně alespoň litr a půl až dva litry vody nebo neslazeného čaje. Do pitného režimu nepočítejte pití kávy, ani ochucené minerálky. Jakýmkoliv sladkým limonádám se snažte vyhnout.

 

Pohyb

Zdroj: Pixabay.com

I přestože už pro vás sportování není snadné jako dřív, nebraňte se pohybu. Dělejte to, co vás baví, ať už je to jízda na kole, procházky, běh, plavání nebo jóga. Není důležité, co děláte za sport a jak moc jste v něm dobří, hlavní je, že se hýbete. Pokud jste si ke sportu nenašli cestu ani v mládí, pak vsaďte na chůzi. Ta je přirozeným lidským pohybem, pro udržení se v kondici vám postačí ujít denně 8 000 až 10 000 kroků.

 

A na závěr, pár rad, jak s přibývajícími léty úspěšně bojovat proti přibývajícím kilům. Zapomeňte na drastické diety a raději se řiďte pěti základními pravidly, která jsou už mnoha lety ověřená.

První pravidlo: Jezte pětkrát denně po menších porcích.
Druhé pravidlo: Dostatečně pijte v průběhu celého dne a nečekejte na pocit žízně.
Třetí pravidlo: Sportujte a radujte se z pohybu.
Čtvrté pravidlo: Neochuzujte se o spánek.
Páté pravidlo: Snažte se nestresovat a buďte šťastní.

 

Reklama
SDÍLET