Co jste možná nevěděli o paměti

Co nejvíce informací na co nejdelší dobu – tak bychom si představovali naši paměť. Ta má své kapacity, které však můžete pozitivně ovlivnit. A jak na to?

 

 

Mozek je uzpůsoben k tomu, aby byl trénován a posilován, nedávejte mu proto zbytečně úlevy. Dopřejte mu dostatečnou psychickou aktivitu. Dělejte, co vás baví nebo se pusťte do toho, o čem delší dobu uvažujete – zapište se na kurs cizího jazyka nebo čehokoliv, co vás zajímá.

 

A jak vlastně paměť funguje? Pro učení má několik strategií:
  1. Přirozeně – dokáže vás něco zaujmout natolik, že máte pocit, že se to ani nemusíte učit a jde to samo? Tak to se jedná o první případ.
  2. Mechanicky nabiflovat – opakujeme a opakujeme a opakujeme, dokud to tam prostě nezůstane
  3. Logicky – vytvoříme si rozumné celky, které je pro nás snadné si zapamatovat, jedná se o nejefektivnější způsob učení

 

Nezapomínejte ani na fyzickou aktivitu

Celodenní hrbení nad učebnicemi nebo před počítačem neprospívá nikomu. Nemusíte se zrovna trápit ve fitku – vyšetřete si půlhodinku a běžte se projít nebo proběhnout.

 

Jídelníčkem ke zdravému mozku

Pestrá a vyvážená strava prospívá nejen vašemu tělu, ale také mozku. Mnohé studie prokázaly, že dostatečné množství ryb v jídelníčku je spojeno s lepším kognitivním výkonem, a to díky obsaženým omega-3 mastným kyselinám. Podle výsledků studie z roku 2011 dostatečné množství omega-3 mastných kyselin zvyšuje pozornost a snižuje psychickou únavu. Nejen omega-3, ale i další pro mozek prospěšné látky najdete například v doplňku stravy Acutil.

 

Proč zrovna omega-3 mastné kyseliny?

Ve Skandinávii lidé po celé generace spoléhali na olej z tresčích jater pro posílení organismu, což se jim v drsných podmínkách velmi hodilo. Eskymáci, konzumující velké množství čerstvých ryb, trpí mnohem méně řadou nemocí, studie následně došly k závěru, že pozitivní vliv spočívá zejména v obsažených omega-3 mastných kyselinách. Co z toho plyne pro nás? Omega-3 mastné kyseliny zvyšují imunitu, urychlují hojení ran, mají významný vliv na ochranu srdce a cév, pozitivní vliv mají právě na mozek a celou nervovou soustavu. Zajistěte proto vašemu tělu jejich dostatečný přísun.

Lucie Paseková

 

Reklama
SDÍLET